En graviditet og fødsel er hård ved kroppen, og det er derfor vigtigt at træne kroppen efterfølgende for at få en stærk bækkenbund og komme tilbage i god form – måske endda en bedre form end før graviditeten.

Efterfødselstræning har fokus på de vigtigste områder efter en graviditet og henvender sig til nybragte mødre. Du kan starte 6 uger efter en ukompliceret fødsel, 8 uger efter kejsersnit og helst efter dit efterfødselstjek hos lægen.

5 hurtige til hvorfor du skal deltage:
  • En stærk bækkenbund giver et bedre sexliv
  • En stærk bækkenbund giver en flottere holdning
  • En stærk bækkenbund sænker risikoen for inkontinens
  • En stærk bækkenbund reducerer risikoen for bækkenbundsløsning
  • En stærk bækkenbund giver stærk og flad mave

Hvorfor skal du træne med dit barn?
I 2017 blev der foretaget en videnskabelig kortlægning af den fysiske aktivitet for børn fra 0-4 år. Undersøgelsen viste, at det er gavnligt selv fra de helt spæde år at lave motoriske øvelser som fx. rulle-, orienterings-, sansnings (vestibular)- og styrkeøvelser. Dette påvirker nemlig ikke bare barnets fysiske færdigheder, men også helbredet og de kognitive færdigheder på lang sigt.

Kom sikkert og sjovt i gang efter fødsel og træn sammen med din baby!

  • Tid: Mandag kl. 11.00 – 12.00
  • Instruktør: Fysioterapeut Caroline Reimers Holm
  • Pris: DKK 2.000,- (klippekort 10 sessioner)
  • Tilmelding: dn@proalign.dk
  • Max antal på holdet: 8 mødre

Der vil blive taget hensyn til baby og mor. Amning, bleskift osv. er tilladt, og der vil være lav, rolig musik.